Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

10-11 September 2025

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Become an exhibitor?
10-11 September 2025 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor? For visitors

For visitors

About this edition

Program

2024

Speakers

2024

Exhibitor list

2024

Exhibition magazine

Partners

Recap 2024

New

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Keep me informed

Get notified when registrations open

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

2024

Giving a lecture

Program Blog & Knowledge

Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm E (1)

Een laagdrempelige, planmatige aanpak als basis voor succesvolle data gedreven marketing binnen je organisatie

Thursday 15:15 - 15:45
Lezingenzaal 5
Lucas Bos

Commissielid 'Data, decisions & engagement' (DDMA)

Linkedin Meer over deze spreker

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics toepast in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. De redenen lopen uiteen: KPI’s zijn niet duidelijk, samenwerkingen met andere afdelingen komen niet van de grond, eigenaarschap ontbreekt, data is niet beschikbaar.. Of het tegenovergestelde: er wordt zoveel data verzameld – al dan niet op verschillende plekken – dat de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer.
Toch zien we veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe? Tijdens deze presentatie deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt.

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics toepast in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. De redenen lopen uiteen: KPI’s zijn niet duidelijk, samenwerkingen met andere afdelingen komen niet van de grond, eigenaarschap ontbreekt, data is niet beschikbaar.. Of het tegenovergestelde: er wordt zoveel data verzameld – al dan niet op verschillende plekken – dat de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer.
Toch zien we veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe? Tijdens deze presentatie deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt.

Back to overview

Visit Data Expo

Interested in this lecture?

Free ticket