.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20F%20(1).png)
.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20E%20(1).png)
Marketing Attributie bij Centraal Beheer: Waardevolle inzichten uit meer dan 10 Jaar testen en ontwikkelen
Wednesday 16:00 - 16:30
Lezingenzaal 7
Tjaard Prins
Optimalisatie Expert
Het belang van Marketing Mix Modeling neemt toe: bijna de helft van de marketeers geven aan hierop te willen investeren. Maar hoe pak je dit nou aan? Tijdens deze sessie biedt Tjaard Prins een diepgaande verkenning van marketing attributie. Je wordt meegenomen in de Marketing Attributie reis die Centraal Beheer heeft doorgemaakt. Wat zijn de lessons learned in de afgelopen 10 jaar? En wat zijn mogelijke valkuilen? Waar moet je beginnen? En hoe maak je de 'juiste' keuze in de totstandkoming van je modellen? Verschillende technieken komen aan bod, waaronder multi-touch attributiemodellen (MTA), marketing- of media-mix modellen (MMM) en experimenten, en we onderzoeken hoe deze methoden kunnen bijdragen aan het optimaliseren van marketingstrategieën. Een aantal mythes over Marketing Attributie zullen worden ontkracht en er wordt ingegaan op het belang van data, kennis en context bij het bouwen van effectieve modellen. Tjaard heeft al zijn kennis en ervaring van de afgelopen 10 jaar samengebracht in een framework dat organisatie kan helpen bij het identificeren van verbeterpunten en het maken van de juiste keuzes voor hun marketing measurement oplossingen.
Het belang van Marketing Mix Modeling neemt toe: bijna de helft van de marketeers geven aan hierop te willen investeren. Maar hoe pak je dit nou aan? Tijdens deze sessie biedt Tjaard Prins een diepgaande verkenning van marketing attributie. Je wordt meegenomen in de Marketing Attributie reis die Centraal Beheer heeft doorgemaakt. Wat zijn de lessons learned in de afgelopen 10 jaar? En wat zijn mogelijke valkuilen? Waar moet je beginnen? En hoe maak je de 'juiste' keuze in de totstandkoming van je modellen? Verschillende technieken komen aan bod, waaronder multi-touch attributiemodellen (MTA), marketing- of media-mix modellen (MMM) en experimenten, en we onderzoeken hoe deze methoden kunnen bijdragen aan het optimaliseren van marketingstrategieën. Een aantal mythes over Marketing Attributie zullen worden ontkracht en er wordt ingegaan op het belang van data, kennis en context bij het bouwen van effectieve modellen. Tjaard heeft al zijn kennis en ervaring van de afgelopen 10 jaar samengebracht in een framework dat organisatie kan helpen bij het identificeren van verbeterpunten en het maken van de juiste keuzes voor hun marketing measurement oplossingen.
Back to overview
Visit Data Expo
Interested in this lecture?
Register now for free for Data Expo and experience two days full of inspiration, practical insights, and innovative data applications. Discover what data can do for your organization!
We believe data drives digital transformation
Unlocking the Power of Retrieval-Augmented Generation (RAG)
Digital Transformation for SMEs: 8 Benefits and Challenges
Subscribe for the newsletter
To top