Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

September 10 & 11 2025

For visitors

About this edition

About Data Expo

Program

Speakers

Exhibitor list

Exhibition magazine

Premium tickets

About previous editions

Recap

Exhibition magazine

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Claim your free ticket

Visit Data Expo and achieve your data goals

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Program

About this edition

Program

Speakers

Giving a lecture

Testimonial speakers

Exhibitor list Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Free ticket
September 10 & 11 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free ticket For visitors

For visitors

About this edition

About Data Expo

Program

Speakers

Exhibitor list

Exhibition magazine

Premium tickets

About previous editions

Recap

Exhibition magazine

Practical information

Floor plan

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Partners

Advisory board

Knowledge partners

Claim your free ticket

Visit Data Expo and achieve your data goals

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibition

Become an exhibitor

Participation options

Become a partner

Giving a lecture

Book a stand

Testimonials

Practical information

Visitor profile

Contact the specialists

Request a brochure

All the information about exhibiting in one document.

Program

Program

About this edition

Program

Speakers

Giving a lecture

Testimonial speakers

Exhibitor list Blog & Knowledge

Blog & Knowledge

Ontdek

Blog

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free ticket
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm E (1)

Van Adolescentie naar Volwassenheid: Bouwstenen voor Datagedreven Marketing

Wednesday 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 3
Lucas Bos

Commissielid

Linkedin Meer over deze spreker

De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.

In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.

De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.

In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.

Back to overview

Visit Data Expo

Interested in this lecture?

Register now for free for Data Expo and experience two days full of inspiration, practical insights, and innovative data applications. Discover what data can do for your organization!
Free ticket