.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20F%20(1).png)
.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20E%20(1).png)
Van Adolescentie naar Volwassenheid: Bouwstenen voor Datagedreven Marketing
Lucas Bos
Commissielid
De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.
In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.
De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.
In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.
Back to overview
Visit Data Expo
Interested in this lecture?
We believe data drives digital transformation
Unlocking the Power of Retrieval-Augmented Generation (RAG)
Digital Transformation for SMEs: 8 Benefits and Challenges
Subscribe for the newsletter
To top