.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20F%20(1).png)
.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20C%20(1).png)
Champions League-ambities met data: de business als 12de man
Emre Aydogan
Data Engineer
Iedere voetballiefhebber komt tegenwoordig in aanraking met data op het veld. Termen als expected goals, heatmaps en pass maps zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het moderne voetbal.
Maar hoe zorg je ervoor dat ook de rest van de organisatie – van marketing tot ticketing en van commercie tot fan engagement – datagedreven gaat denken én doen?
In de roundtable gaan we in op de échte uitdaging: hoe krijg je de business users mee in je dataspel? Want met alleen een goed datateam win je de competitie niet. Je hebt een hele club nodig die snapt waarom data waardevol is, en hoe het helpt om slimmere beslissingen te nemen, zowel binnen als buiten de lijnen.
Hoewel het bedenken en uitwerken van goede KPI's of visualisaties het fundament is, is het daarna zaak dat gebruikers deze ook weten te vinden en ermee leren werken.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de voetbalwereld kijken we hoe data wordt ingezet om commerciële kansen te spotten, fans beter te begrijpen, en processen slimmer in te richten. Maar we gaan ook in op de hoofdrolspelers van dit verhaal: hoe neem je mensen mee, hoe bouw je draagvlak, en hoe creëer je een cultuur waarin iedereen durft te vertrouwen op data?
Iedere voetballiefhebber komt tegenwoordig in aanraking met data op het veld. Termen als expected goals, heatmaps en pass maps zijn inmiddels niet meer weg te denken uit het moderne voetbal.
Maar hoe zorg je ervoor dat ook de rest van de organisatie – van marketing tot ticketing en van commercie tot fan engagement – datagedreven gaat denken én doen?
In de roundtable gaan we in op de échte uitdaging: hoe krijg je de business users mee in je dataspel? Want met alleen een goed datateam win je de competitie niet. Je hebt een hele club nodig die snapt waarom data waardevol is, en hoe het helpt om slimmere beslissingen te nemen, zowel binnen als buiten de lijnen.
Hoewel het bedenken en uitwerken van goede KPI's of visualisaties het fundament is, is het daarna zaak dat gebruikers deze ook weten te vinden en ermee leren werken.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de voetbalwereld kijken we hoe data wordt ingezet om commerciële kansen te spotten, fans beter te begrijpen, en processen slimmer in te richten. Maar we gaan ook in op de hoofdrolspelers van dit verhaal: hoe neem je mensen mee, hoe bouw je draagvlak, en hoe creëer je een cultuur waarin iedereen durft te vertrouwen op data?
Terug naar het overzicht
Geïnteresseerd in deze lezing?
We believe data drives digital transformation
Blog
De kracht van Retrieval-Augmented Generation (RAG) ontsluiten
Digitale Transformatie voor MKB: 8x Voordelen en Uitdagingen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
naar boven