.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20F%20(1).png)
.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20C%20(1).png)
Chatten met het KVK Handelsregister – Gen AI binnen KVK
Margot Bleeker
Data analist
Wat als je zélf rechtstreeks vragen kon stellen aan het Handelsregister, zonder hulp van een data-expert? Bij KVK onderzoeken we hoe generative AI, specifiek Text-to-SQL, dit mogelijk kan maken. In de pilot ‘Chatten met het Handelsregister’ testen we hoe een AI-chatbot helpt om eenvoudig ‘in gesprek’ te gaan met het Handelsregister om snel antwoord te krijgen op je vragen.
In deze sessie delen we hoe we dit aanpakken: van het voeden van de chatbot met domeinspecifieke kennis tot het zorgvuldig omgaan met data privacy. Je hoort welke keuzes we maakten, tegen welke uitdagingen we aanliepen en hoe we de tool continu verbeteren op basis van gebruik. Deze sessie biedt een realistisch kijkje in hoe AI het Handelsregister toegankelijker kan maken – met als doel om antwoorden sneller, consistenter en schaalbaarder beschikbaar te stellen.
Waseem Sadiq
Full-stack developer
Wat als je zélf rechtstreeks vragen kon stellen aan het Handelsregister, zonder hulp van een data-expert? Bij KVK onderzoeken we hoe generative AI, specifiek Text-to-SQL, dit mogelijk kan maken. In de pilot ‘Chatten met het Handelsregister’ testen we hoe een AI-chatbot helpt om eenvoudig ‘in gesprek’ te gaan met het Handelsregister om snel antwoord te krijgen op je vragen.
In deze sessie delen we hoe we dit aanpakken: van het voeden van de chatbot met domeinspecifieke kennis tot het zorgvuldig omgaan met data privacy. Je hoort welke keuzes we maakten, tegen welke uitdagingen we aanliepen en hoe we de tool continu verbeteren op basis van gebruik. Deze sessie biedt een realistisch kijkje in hoe AI het Handelsregister toegankelijker kan maken – met als doel om antwoorden sneller, consistenter en schaalbaarder beschikbaar te stellen.
Wat als je zélf rechtstreeks vragen kon stellen aan het Handelsregister, zonder hulp van een data-expert? Bij KVK onderzoeken we hoe generative AI, specifiek Text-to-SQL, dit mogelijk kan maken. In de pilot ‘Chatten met het Handelsregister’ testen we hoe een AI-chatbot helpt om eenvoudig ‘in gesprek’ te gaan met het Handelsregister om snel antwoord te krijgen op je vragen.
In deze sessie delen we hoe we dit aanpakken: van het voeden van de chatbot met domeinspecifieke kennis tot het zorgvuldig omgaan met data privacy. Je hoort welke keuzes we maakten, tegen welke uitdagingen we aanliepen en hoe we de tool continu verbeteren op basis van gebruik. Deze sessie biedt een realistisch kijkje in hoe AI het Handelsregister toegankelijker kan maken – met als doel om antwoorden sneller, consistenter en schaalbaarder beschikbaar te stellen.
Terug naar het overzicht
Geïnteresseerd in deze lezing?
We believe data drives digital transformation
Blog
De kracht van Retrieval-Augmented Generation (RAG) ontsluiten
Digitale Transformatie voor MKB: 8x Voordelen en Uitdagingen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
naar boven