Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

10-11 september 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Recap 2024

New

Exposantenlijst

2024

Programma

2024

Sprekers

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Hou mij op de hoogte

Ontvang de laatste informatie over Data Expo

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2024

Lezing geven

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Exposant worden?
10-11 september 2025 | Jaarbeurs Utrecht Exposant worden? Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Recap 2024

New

Exposantenlijst

2024

Programma

2024

Sprekers

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Hou mij op de hoogte

Ontvang de laatste informatie over Data Expo

Exposant worden

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2024

Lezing geven

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

Nederlands

Selecteer taal

English

Login exposanten

Exposant worden?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm C (1)

Een laagdrempelige, planmatige aanpak als basis voor succesvolle data gedreven marketing binnen je organisatie

Donderdag 15:15 - 15:45
Lezingenzaal 5
Lucas Bos

Commissielid 'Data, decisions & engagement' (DDMA)

Linkedin Meer over deze spreker

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics toepast in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. De redenen lopen uiteen: KPI’s zijn niet duidelijk, samenwerkingen met andere afdelingen komen niet van de grond, eigenaarschap ontbreekt, data is niet beschikbaar.. Of het tegenovergestelde: er wordt zoveel data verzameld – al dan niet op verschillende plekken – dat de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer.
Toch zien we veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe? Tijdens deze presentatie deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt.

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics toepast in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven Marketingonderzoek (DDMO) 2023 blijkt dat data vooral gebruikt wordt voor de algemene sturing van het bedrijf. Voor marketingdoeleinden blijft het gebruik van data nog achter. De redenen lopen uiteen: KPI’s zijn niet duidelijk, samenwerkingen met andere afdelingen komen niet van de grond, eigenaarschap ontbreekt, data is niet beschikbaar.. Of het tegenovergestelde: er wordt zoveel data verzameld – al dan niet op verschillende plekken – dat de gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Het gevolg: het data-initiatief stopt, de traditionele marketing aanpak blijft bestaan en het gevaar dat je als bedrijf wordt ingehaald door concurrenten ligt op de loer.
Toch zien we veel voorbeelden van bedrijven die door een laagdrempelige, maar planmatige aanpak, succesvol zijn. Hoe werk je dan naar een data gedreven marketing-aanpak toe? Tijdens deze presentatie deelt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award. Ook geeft hij je enkele tips en best practices mee waar je morgen al zelf mee aan de slag kunt.

Terug naar het overzicht

Geïnteresseerd in deze lezing?

Hou me op de hoogte