.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20F%20(1).png)
.png?width=100&height=115&name=Big%20Data%20Expo%20Vorm%20C%20(1).png)
Marketing Attributie bij Centraal Beheer: Waardevolle inzichten uit meer dan 10 Jaar testen en ontwikkelen
Woensdag 16:00 - 16:30
Lezingenzaal 7
Tjaard Prins
Optimalisatie Expert
Het belang van Marketing Mix Modeling neemt toe: bijna de helft van de marketeers geven aan hierop te willen investeren. Maar hoe pak je dit nou aan? Tijdens deze sessie biedt Tjaard Prins een diepgaande verkenning van marketing attributie. Je wordt meegenomen in de Marketing Attributie reis die Centraal Beheer heeft doorgemaakt. Wat zijn de lessons learned in de afgelopen 10 jaar? En wat zijn mogelijke valkuilen? Waar moet je beginnen? En hoe maak je de 'juiste' keuze in de totstandkoming van je modellen? Verschillende technieken komen aan bod, waaronder multi-touch attributiemodellen (MTA), marketing- of media-mix modellen (MMM) en experimenten, en we onderzoeken hoe deze methoden kunnen bijdragen aan het optimaliseren van marketingstrategieën. Een aantal mythes over Marketing Attributie zullen worden ontkracht en er wordt ingegaan op het belang van data, kennis en context bij het bouwen van effectieve modellen. Tjaard heeft al zijn kennis en ervaring van de afgelopen 10 jaar samengebracht in een framework dat organisatie kan helpen bij het identificeren van verbeterpunten en het maken van de juiste keuzes voor hun marketing measurement oplossingen.
Het belang van Marketing Mix Modeling neemt toe: bijna de helft van de marketeers geven aan hierop te willen investeren. Maar hoe pak je dit nou aan? Tijdens deze sessie biedt Tjaard Prins een diepgaande verkenning van marketing attributie. Je wordt meegenomen in de Marketing Attributie reis die Centraal Beheer heeft doorgemaakt. Wat zijn de lessons learned in de afgelopen 10 jaar? En wat zijn mogelijke valkuilen? Waar moet je beginnen? En hoe maak je de 'juiste' keuze in de totstandkoming van je modellen? Verschillende technieken komen aan bod, waaronder multi-touch attributiemodellen (MTA), marketing- of media-mix modellen (MMM) en experimenten, en we onderzoeken hoe deze methoden kunnen bijdragen aan het optimaliseren van marketingstrategieën. Een aantal mythes over Marketing Attributie zullen worden ontkracht en er wordt ingegaan op het belang van data, kennis en context bij het bouwen van effectieve modellen. Tjaard heeft al zijn kennis en ervaring van de afgelopen 10 jaar samengebracht in een framework dat organisatie kan helpen bij het identificeren van verbeterpunten en het maken van de juiste keuzes voor hun marketing measurement oplossingen.
Terug naar het overzicht
Geïnteresseerd in deze lezing?
Meld je nu gratis aan voor Data Expo en beleef twee dagen vol inspiratie, praktijkinzichten en vernieuwende datatoepassingen. Ontdek wat data voor jóúw organisatie kan betekenen!
We believe data drives digital transformation
Blog
De kracht van Retrieval-Augmented Generation (RAG) ontsluiten
Digitale Transformatie voor MKB: 8x Voordelen en Uitdagingen
Meld je aan voor de nieuwsbrief
naar boven