Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

9-10 september 2026

Voor bezoekers

Over deze editie

Over Data Expo

Exposantenlijst

2025

Programma

2025

Sprekers

2025

Premium tickets

Beursmagazine 2025

New

Over vorige edities

Recap

2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

Data Expo Connect app

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Claim nu je gratis ticket

Kom naar Data Expo en maak jouw datadoelen waar.

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Programma

Over deze editie

Programma

Sprekers

Lezing geven

Testimonial sprekers

Exposantenlijst Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

3-delige video serie

De Dataloog

Uitgelicht

Data & AI Monitor 2025

2025 markeert de start van een nieuwe fase in AI-adoptie.

Interview: "Waarom datagedreven werken vaak mislukt"

Louis de Roo | e-mergo

Interview: "In de beperking toont zich de meester"

Frans Feldberg | Vrije Universiteit Amsterdam

Contact Exposant worden?
9-10 september 2026 | Jaarbeurs Utrecht Exposant worden? Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over Data Expo

Exposantenlijst

2025

Programma

2025

Sprekers

2025

Premium tickets

Beursmagazine 2025

New

Over vorige edities

Recap

2024

Praktische informatie

Plattegrond

2025

Locatie & Openingstijden

Data Expo Connect app

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Claim nu je gratis ticket

Kom naar Data Expo en maak jouw datadoelen waar.

Exposant worden

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Programma

Programma

Over deze editie

Programma

Sprekers

Lezing geven

Testimonial sprekers

Exposantenlijst Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

3-delige video serie

De Dataloog

Uitgelicht

Data & AI Monitor 2025

2025 markeert de start van een nieuwe fase in AI-adoptie.

Interview: "Waarom datagedreven werken vaak mislukt"

Louis de Roo | e-mergo

Interview: "In de beperking toont zich de meester"

Frans Feldberg | Vrije Universiteit Amsterdam

Contact

Nederlands

Selecteer taal

English

Login exposanten

Exposant worden?
Big Data Expo Vorm F (1) Big Data Expo Vorm C (1)

Van Adolescentie naar Volwassenheid: Bouwstenen voor Datagedreven Marketing

Woensdag 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 3
Lucas Bos

Commissielid

Linkedin Meer over deze spreker

De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.

In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.

De Nederlandse marketingsector staat op een kantelpunt. Data en technologie zijn volop beschikbaar, en het besef dat datagedreven werken essentieel is, is breed aanwezig. Toch komt structurele toepassing in marketing maar moeizaam van de grond. Het DDMO 2025 laat zien dat veel organisaties blijven hangen in een soort adolescentiefase: de tools zijn er, de ambities zijn groot, maar het ontbreekt aan volwassen regie. KPI’s zijn niet scherp, eigenaarschap is onduidelijk belegd, samenwerking stokt en cultuur en structuur staan succes in de weg.

In deze presentatie duikt Lucas Bos (DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement) in de organisatorische en culturele blokkades die datagedreven marketing frustreren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, onder andere van winnaars van de DDMA Customer Data Award, laat hij zien hoe organisaties die blokkades doorbreken met een planmatige en pragmatische aanpak. Verwacht concrete tips en best practices die je helpen om de adolescentie voorbij te groeien en structureel te bouwen aan datagedreven volwassenheid in marketing.

Bekijk de presentatie

Terug naar het overzicht

Geïnteresseerd in deze lezing?

Meld je nu gratis aan voor Data Expo en beleef twee dagen vol inspiratie, praktijkinzichten en vernieuwende datatoepassingen. Ontdek wat data voor jóúw organisatie kan betekenen!
Free ticket