Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

10-11 september 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over Data Expo

Exposantenlijst

Programma

New

Sprekers

Premium tickets

Over vorige edities

Recap

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Claim nu je gratis ticket

Kom naar Data Expo en maak jouw datadoelen waar.

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Programma

Over deze editie

Programma

Sprekers

Lezing geven

Testimonial sprekers

Exposantenlijst Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact Gratis ticket
10-11 september 2025 | Jaarbeurs Utrecht Gratis ticket Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over Data Expo

Exposantenlijst

Programma

New

Sprekers

Premium tickets

Over vorige edities

Recap

2024

Beursmagazine

2024

Praktische informatie

Plattegrond

Locatie & Openingstijden

Connect App

Samenwerkingen

Partners

Kennispartners

Klankbordgroep

Claim nu je gratis ticket

Kom naar Data Expo en maak jouw datadoelen waar.

Exposant worden

Exposant worden

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Partner worden

Lezing geven

Stand reserveren

Testimonials

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Brochure aanvragen

Alle informatie over exposeren in één document.

Programma

Programma

Over deze editie

Programma

Sprekers

Lezing geven

Testimonial sprekers

Exposantenlijst Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blog

Whitepaper & e-books

Uitgelicht

6 Must-haves bij data governance

Interview: ‘Grote AI-dromen verwezenlijk je in kleine stapjes’

Contact

Nederlands

Selecteer taal

English

Login exposanten

Gratis ticket
Customer Data Platform GX

1 minuut lezen

Haal meer uit je klantdata met een Customer Data Platform

Steeds vaker horen we hoe belangrijk de inzet van klantdata is voor het behalen van je (online) marketingdoelen. Van Data naar Inzichten en Activatie. Een Customer Data Platform (CDP) is hiervoor een krachtig MarTech tool.

Haal meer uit je klantdata met een Customer Data Platform" height="56.5%" width="960" type="cover" height-mobile="66%" video="https://5688345.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/5688345/ogz-theme-bigdata-expo-assets/video/sample.mp4" mute >

Branded content

GX

De CDP-markt groeit snel, met meer dan 150 leveranciers die verschillende oplossingen bieden. Ieder Customer Data Platform heeft eigen unieke functies. Dit maakt het voor organisaties vaak lastig om het juiste CDP te kiezen. Het is belangrijk om de verschillen tussen de CDP's te begrijpen, zodat je het beste platform kunt selecteren.

Wat is een Customer Data Platform? 
Allereerst, wat is een Customer Data Platform precies? Stel je een gecentraliseerde hub voor die al je klantgegevens uit verschillende bronnen verzamelt, samenbrengt en analyseert. Dat is wat een CDP doet. Het fungeert als een uniforme klantendatabase en biedt een (real-time) 360-graden beeld van elke individuele klant. Welke marketeer wil dat nu niet? Beschouw het als één enkele bron van waarheid voor alle klantgegevens, zodat je niet meer hoeft te jongleren met gegevens die verspreid zijn over verschillende platforms.

GX AFBEELDING3

Het CDP landschap kun je op allerlei manier indelen. Er zijn verschillende leveranciers met verschillende oplossingen.

Drie cruciale stappen voor het kiezen van een Customer Data Platform
Met al deze verschillende CDP-oplossingen in gedachten is het belangrijk om het juiste CDP voor jouw organisatie te kiezen. Deze drie stappen helpen je bij het maken van de juiste keuze:

  1. Bepaal de belangrijkste uitdaging die een CDP binnen jouw organisatie kan aanpakken.
    Waarom heeft de organisatie een CDP nodig? Wat is de voornaamste focus voor het CDP? Het maakt een groot verschil of het CDP moet helpen bij het oplossen van dataproblemen of zich juist richt op data-activatie en personalisatie.
  1. Evalueer je huidige data-infrastructuur en bepaal de positie van het CDP binnen deze infrastructuur.
    Welke oplossingen worden momenteel gebruikt en welke problemen lossen ze op? Wat zal de nieuwe positie zijn van het toekomstige CDP binnen deze infrastructuur en hoe zullen ze met elkaar verbonden zijn?
  1. Vergelijk verschillende CDP-opties op basis van integraties, functionaliteit en schaalbaarheid.
    Wat is de belangrijkste focus van het CDP? Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten? Welke integraties zijn er met verschillende CDP's? Deze vragen zullen je helpen om verschillende CDP-opties te vergelijken en de juiste keuze te maken voor jouw organisatie.

Bij GX helpen we organisaties om het maximale uit klantgegevens te halen met onze diverse diensten en oplossingen die tastbare resultaten opleveren. Als ervaren Customer Data Platform (CDP) consultancy partner ondersteunen we bij de onafhankelijke selectie, implementatie en activering van meerdere soorten CDP’s. 

juli 24, 2024

Data Expo

Terug naar alle artikelen