Digitale Communicatie tussen Wal en Schip

WOE 13:30 - 14:00

Dit is een presentatie van 2019

Information Builders

International Car Operators (ICO) is wereldleider in voertuigtransport, opererend vanuit de haven van Zeebrugge. ICO verwerkt 2.6 miljoen voertuigen per jaar via een vloot van 3.000 schepen.

Eén van de belangrijkste transportroutes van en naar het Verenigd Koninkrijk loopt via Zeebrugge, waar men zich dus nadrukkelijk voorbereid op BREXIT. Om de verwachte administratieve last het hoofd te bieden, is (digitale) communicatie cruciaal. Vertraging van de fysieke stroom heeft grote (economische) gevolgen. Vanuit deze gedachte is een nieuw initiatief ontstaan; RX/Seaport’s BREXIT Gateway. 

‘Elke auto die naar of door Europa komt, moet op maat worden geconfigureerd en de administratie hiervan gebeurt elektronisch via EDI en Web Services. De inzet van iWay Service Manager zorgt voor de optimale time-to-market die onze klanten nodig hebben.’

ICO beschrijft hun integratie laag als een ‘continu gesprek’ tussen deelnemers aan de toeleveringsketen, inclusief bestellingen voor auto's, onderdelen die moeten worden geïnstalleerd, transportdetails en vele andere typen elektronische berichten tussen fabrikanten, rederijen en dealers. Het aantal digitale berichten ligt rond de 100 miljoen B2B-berichten per jaar, uitgewisseld tussen ongeveer 150 handelspartners.

Alain Guillemyn (GM, CIO) vertelt hoe de grote hoeveelheid logistieke processen efficiënt verlopen door slim toepassen van digitale communicatie, zowel intern als met trading partners.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door Information Builders.

  • Thema
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.

    Bezoekersdoelgroep
    De strategie en visie bepalen

    Deze lezing gaat in op het resultaat van de data analyse. Er wordt uitgelegd wat er is geanalyseerd en wat dit heeft opgeleverd? Hierbij wordt de diepte ingegaan en worden er inzichten, resultaten, advies en strategieën op hoog niveau gedeeld.

    Deze lezing is bedoeld voor bezoekers die: de strategie en visie bepalen, zoals o.a.; CEO's, CIO's en directeuren.