Big Data: Leuker èn makkelijker kunnen we het wel maken

WED 15:00 - 15:30

This is a 2018 presentation

Data is het kompas voor digitale transformatie en hoe je meer kunt bereiken. Vooroplopers op gebied van data en AI realiseren bijvoorbeeld bijna 2 keer zoveel marge als achterblijvers. Ze hebben zich ontwikkeld op 5 capaciteiten, die vaak bij verschillende organisatieonderdelen liggen. En bovendien hebben ze bruggen kunnen slaan tussen beslissers, eindgebruikers, technici, analisten, wetenschappers, kunstenaars. Welke lessen kunnen we hieruit leren en hoe kun je Big Data toch zo leuk en makkelijk mogelijk maken?

  • Theme
    Digital Innovation & datadriven enterprises

    Digital Innovation is misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven in een veranderend winkellandschap vol consumenten die zich steeds minder voorspelbaar lijken te gedragen. Retailers proberen in toenemende mate winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse is daarbij één van de hulpmiddelen. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij. Tijdens de Big Data Expo zijn bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshop.