How Heineken created a retail customer 360 view using Microsoft Azure and Powerbi

10:30 - 11:30

This is a 2018 presentation

We will share the way of working and demonstrate the data & analytical solutions that fuel the Retail strategy in:

  • Excellent Outlet Execution
  • Grow Revenue
  • Win-win with customers

These building blocks enable a 360 view of the customer. In the demo we will show how internal volume and financial data and external (Nielsen) market data are combined to create one customer view.

  • Theme
    Analytics

    Het is niet nieuw als we zeggen dat ieder bedrijf beschikt over een enorme bulk aan informatie. Om waarde te kunnen creĆ«ren aan data dient het proces van ontdekken, interpreteren en communiceren van significante patronen doorlopen te worden. Het zijn de organisaties die erin slagen om gebruikers op diverse niveaus deze data te laten analyseren die hun kansen grijpen. Begrijpelijke analysetools zorgen voor begrip tussen de ene en de andere medewerker, ongeacht het niveau. Maar vermoedelijk nog belangrijker: de juiste analyse leidt tot slimme campagnes en bevlogen medewerkers, zaken die gericht zijn in te zetten voor het behouden van klanten.